Interna medicina - Internistički pregled

Internistički pregled je pregled kod kojeg doktor specijalist internist uzima detaljne podatke od pacijenta, potom obavlja i detaljni klinički pregled te u dogovoru s pacijentom odlučuje o daljnjim potrebnim pregledima. Doktor internist mora imati široki spektar bolesti kojima se bavi, ali i s druge strane osjećaj kada treba konzultirati nekog subspecijalistu. Dobar internist mora biti u stanju razriješti 85 – 90 % internističkih bolesti, neke od njih:
• arterijska hipertenzija (povišeni krvni tlak)
• koronarna bolest (angina pektoris – bol u prsima)
• bolesti pluća, kronični bronhitis, astma, akutni bronhitis, upale pluća, upale sinusa, šećerna bolest (diabetes)
• bolesti žlijezda s unutarnjim lučenjem (štitnjača, spolne žlijezde, hipofiza)
• upalne bolesti crijeva (ulcerozni kolitis, Crohn-ova bolest)
• tumori crijeva- polipi crijeva i rak crijeva, gastritisi i ulkusi želuca i dvanajesnika
• upale mokraćnih putova i upale bubrega te upale mjehura, upale prostate i rak prostate
• poremećaji cirkulacije u venama i arterijama

Kardiološki pregled

Kardiološki pregled je specijalistički pregled kardiologa koji na temelju anamneze, kliničkog pregleda te drugih pretraga postavlja dijagnozu bolesti i propisuje terapiju. Preventivni kardiološki pregled preporučuje se ljudima starijim od 40 godina koji do sada nisu imali simptome, ali imaju neke od faktora rizika za razvoj koronarne bolesti srca kao što su obiteljska sklonost, povišen krvni tlak, povišene masnoće u krvi, šećerna bolest, pušenje, pretilost i trajni stres.

Elektrokardiogram (EKG)

Elektrokardiogram je jedna od najstarijih dijagnostičkih metoda u kardiologiji, koja do danas, dolaskom novijih metoda ne samo da nije izgubila na važnosti, već postaje sve raširenija i praktički nezamjenjiva u dijagnostici mnogih srčanih, ali i drugih bolesti.

Ergometrija

Test opterećenja srca ili ergometrija je nezaobilazna metoda ispitivanja u kardiologiji. Ergometrija pruža podatke o preostalom fizičkom kapacitetu, subjektivnim tegobama u vrijeme i nakon opterećenja, pokazuje ishemijske promjene na elektrokardiogramu i aritmije, te daje uvid u prognozu bolesnika sa ishemijskom bolešću srca.
Na bicikl ergometru koristi se kontinuirani test opterećenja sa povećanjem opterećenja za 25 w svakih tri minute. Rezultati testa izražavaju se u jedinicama potrošnje kisika. Preporučeno je također da visina testa opterećenja bude submaksimalna (85% maksimalnog pulsa za godine starosti i spol) ili simptomima ograničen test koji se prekida kod pojave relevantnih simptoma. Iskusniji ispitivači mogu primijeniti i maksimalni test opterećenja.

24 - satni EKG (Holter)

Holter za tlak ili 24-satno mjerenje krvnog tlaka je metoda kod koje ispitanik nosi 24 sata jedan aparat koji automatski u zadanim intervalima mjeri tlak i puls, tijekom dana i noći, na poslu, u autu, tijekom spavanja itd. Od pacijenta se očekuje da provodi sve normalne dnevne aktivnosti. Elektrode su spojene u jedan mali uređaj, veličine mobitela, koji je obično pričvršćen za pojas. Tijekom snimanja pacijent obično vodi dnevnik aktivnosti.
Sam pregled je bezbolan, obavlja se uz svakodnevne aktivnosti. Uz širu odjeću nitko ne može primijetiti da pacijent provodi pretragu.

UZV srca

srce srce srce

Gastroenterološki pregled

Ovaj pregled je specijalistički pregled internista gastroenterologa koji na temelju anamneze, kliničkog pregleda te niže navedenih pretraga postavlja točnu dijagnozu bolesti i propisuje terapiju.

UZV abdomena

Ultrazvuk abdomena složena je pretraga, kojoj je cilj prikazati različite abdominalne strukture. Rutinska pretraga abdomena ultrazvukom svodi se na pregled organa tzv. gornjeg abdomena – jetre, žučnog sustava, gušterače, slezene, bubrega, nadbubrežnih žlijezda, retroperitonealnih krvnih žila i vene porte (vene vratarice).

Gastroskopija

Gastroskopija je test koji omogućava liječniku pregled vašeg jednjaka, želuca i prvog dijela tankog crijeva (dvanaesnika). Ispitivanje se obavlja pomoću uskog, fleksibilnog, cijevolikog instrumenta poput teleskopa kojeg nazivamo endoskop. Endoskop se stavlja kroz usta, prolazi jednjak do želuca. Test se može nazvati i endoskopija ili EGD (ezofago-gastro-duodenoskopija). Pretraga uključuje i test na želučanu bakteriju Helicobacter Pylori.
Gastroskopijom se može otkriti što uzrokuje simptome kao što su probavne smetnje, bolovi u gornjem trbuhu, povraćanje i krvarenje. Također se koristi za provjeru da li postoji upala, ulkus želuca (čir) ili rani znakova raka.

Rektosigmoidoskopija

Fleksibilna rektosigmoidoskopija se izvodi savitljivim, dužim instrumentom od 50 cm (sigmoidoskop) sa izvorom hladnog svjetla i koji omogućava prikaz svih anatomskih struktura silaznog dijela debelog crijeva (50 cm od anusa) kao i patološke promjene u samom crijevu (tumori, krvavljenja, divertikulumi). Prilikom pregleda se može osjetiti manja nelagoda, nadutost (zbog upuhavanja zraka u debelo crijevo) ili bol u području debelog crijeva ili u trbuhu. Za ovaj pregled je neophodno čišćenje crijeva koje se izvodi uzimanjem nekog laksativnog sredstva dan prije pregleda.

Kolonoskopija

Kolonoskopija je sigurna, učinkovita metoda za vizualno ispitivanje sluznice crijeva pomoću dugog, fleksibilnog, cjevastog instrumenta (kolonoskopa) koji na vrhu ima malu kameru. Koristi se za dijagnosticiranje problema debelog crijeva i rektuma, te za obavljanje biopsija i uklanjanje polipa debelog crijeva. Većina kolonoskopija se izvodi ambulantno uz minimalne neugodnosti i nelagodu. Proceduru izvode liječnici gastroenterolozi priznati kao specijalisti u dijagnostici i liječenju poremećaja crijeva.

Izdisajni test na H. Pylori

Bakterija Helicobacter pylori smatra se glavnim uzročnim faktorom kroničnog gastritisa tipa B, te ne – medicinski induciranog čira dvanaesterca i želuca. Određivanje H. pylori može se vršiti neinvazivnom izdisajnom metodom ili serološki. Izdisajni test pomoći neradioaktivnog izotopa 13C detektira prisutnost H. pylori u želucu, dok serološki test detektira protutijela u krvi na H. pylori. Protutijela na H. pylori pogodan je kao screening – test osoba bez simptoma, naročito osoba iz obitelji pojedinca s H. pylori.

Endokrinološki pregled

Endokrini sustav jedan je od sustava ljudskog organizma zadužen za kontrolu, komunikaciju i koordinaciju endokrinoloških procesa u organizmu. Endokrinološki pregled sastoji se od razgovora između bolesnika i liječnika, kada bolesnik iznosi svoje simptome i tegobe, a liječnik na temelju toga stvara sliku o određenoj vrsti bolesti.
Nakon toga pristupa se pregledu bolesnika posebno obraćajući pažnju na njegov izgled i vanjski dojam. Nakon takvog pregleda, utvrđuju se pretrage koje je potrebno učiniti npr. odrediti hormone, zatim slikovne pretrage itd.

Obrada i liječenje bolesti štitnjače, dijabetesa, pretilosti i hormonskih poremećaja

Obrada i liječenje bolesnika koji boluju od endokrinoloških bolesti, dija¬betesa ili različitih poremećaja metabolizma. Obrađujemo bolesnike s dijabetesom, odnosno bolestima hipotalamusa i hipofize, štitnjače, nadbubrežnih žlijezda te pretilosti, poreme¬ćaja metabolizma lipoproteina, anoreksijom nervozom, osteoporozom i sličnim bolestima. Provodimo i savjetovanje o dijeti kako bolesnika s dijabetesom, poremećajima metabolizma lipoproteina i pretilih osoba.

UZV štitnjače

UZV pregledom se može prepoznati da li je štitnjača zdrava ili bolesna tj. da li eventualno postoji hormonalni disbalans ili čvoraste promjene. Većina ljudi je upoznata da su osnovni simptomi bolesti štitnjače: umor, jutarnja pospanost, dobivanje ili gubitak na tjelesnoj težini uz uredan ili smanjen apetit, usporen ili ubrzan rad srca, opadanje kose, suhoća kože, slabljenje spolne aktivnosti i sl., ali je manje poznato da štitnjača snažno ima utjecaj na rad srca, metabolizam i naše svakodnevno funkcioniranje.

Layout

Color Skin